FANDOM

Szablon:Dopracować

Ichigo nie chodzi do fryzjera, ponieważ ludzie pytają o kolor jego włosów, a on tego nienawidzi. Normalnie to Yuzu go strzyże.

Tite Kubo

Ichigo Kurosaki (黒崎 一護, Kurosaki Ichigo) jest człowiekiem z mocami Shinigami i Quincy. Syn Masaki i Isshina Kurosakich, starszy brat Karin i Yuzu, oraz mąż Orihime Inoue i ojciec Kazuiego. Jest głównym bohaterem mangi Bleach.

Wygląd

Ichigo profile ep 308 (3).jpg

Ichigo po treningu w Dangai

Ichigo wygląda jak zwykły nastoletni chłopiec, poza jednym wyjątkiem, którym są jego kolczaste pomarańczowe włosy, przez którą to cechę był wyśmiewany przez wiele lat. Ma piwne oczy, jest dosyć wysoki, szczupły i dobrze zbudowany. Lubi nosić obcisłe spodnie i bluzy.[6] Ma tendencję do noszenia koszulki z numerem "15", ponieważ jego imię to homonim tej liczby.[7] Jak zauważyła jego siostra Karin, po tym jak stał się Shinigami zrobił się bardziej muskularny.[8] Kiedy jest w duchowej postaci nosi standardowy strój z pasem na piersi do trzymania Zanpakutō. Początkowo był to długi brązowy pas,[9] ale później stał się czerwony, w kształcie różańca.[10] Wiele osób, w tym Jūshirō Ukitake, zauważa jego podobieństwo do byłego wicekapitana 13. Oddziału - Kaiena Shiby.[11] Po treningu w Dangai jego włosy urosły i staje się on zauważalnie wyższy, jak stwierdzili jego przyjaciele.[12] Jednak po tym, jak Ichigo traci moce, powraca do starego wyglądu.[13]

Ichigo profile ep 308 (3) test.png

Nowe szaty Ichigo

17 miesięcy po pokonaniu Aizena wygląd Ichigo nie zmienił się dużo, stał się jedynie trochę wyższy i wyrosły mu baczki.[14] Po odzyskaniu mocy Shinigami pasek na jego klatce piersiowej staje się wyraźnie grubszy. Ma także cztery czarne pionowe linie na przedramionach i czarne, podobne do tatuaży pasy przecinające się na klatce piersiowej, nadgarstkach i kostkach. Podobny kołnierz, tyle że z białymi końcami, znajduje się na szyi. Kūgo spekulował, że za te zmiany odpowiada Fullbring.[15]

Po treningu w pałacu Króla Dusz, Ichigo nosi standardowe czarne Shihakushō, ale z pewnymi zmianami: na barkach ma białe okrycie, które przechodzi na klatkę piersiową tworząc X. Na nich znajdują się Zanpakutō, na lewym ramieniu czerwone zdobienia w kształcie łuski oraz na prawym biodrze.[16] Ubrany jest także w biały płaszcz z czarnymi oznaczeniami na biodrach.[17]

10 lat po inwazji Quincy na Soul Society, Ichigo, wbrew pozorom, niezbyt się zmienił - jego włosy są teraz znacznie krótsze.

Osobowość

Kiedy był dzieckiem, jego matka wiele dla niego znaczyła.[18] Uśmiechał się zawsze, gdy był z Masaki. Mimo płaczu, gdy przegrał mecz w dojo, uśmiech powracał zawsze, kiedy przychodziła po niego mama.[19] W bardzo młodym wieku usłyszał jak ojciec mówi, że jego imię oznacza "chronić jedną rzecz", co zaszczepiło w nim chęć ochrony matki. Kiedy urodziły się jego siostry, zaczął ćwiczyć intensywnie w dojo, bo wtedy liczba osób, które chciał chronić, wzrosła.[20] Od tego momentu Ichigo często ryzykuje życiem aby chronić rodzinę, jak i obcych.[21][22]

Jak na nastoletniego człowieka, jego osobowość jest bardzo skomplikowana. Jest uparty, zapalczywy,[23][24] ma silną wolę, jest impulsywny, próbuje utrzymać indywidualność,[25] wbrew temu, co mówią o tym ludzie. Na ogół na jego twarzy gości groźne spojrzenie.[26] Jest szczery i porywczy. Chłodno odnosi się do swoich nauczycieli jako "nauczycieli".[27] Czasami okazuje uczucia i empatię wobec innych, na przykład poprzez przyniesienie kwiatów[28] lub zabawek[29] nieżywym już ludziom.[30]

Ichigo jest również bardzo zdolnym uczniem, w rankingu znajduje się na 23. miejscu w szkole.[31] Nie zaniedbuje nauki twierdząc, że nie ma nic lepszego do robienia w domu, choć w rzeczywistości nie uczy się tak mocno, a poprzez naukę próbuje przezwyciężyć nieporozumienia z nauczycielami, związane z jego nietypowym kolorem włosów.[32] Nienawidzi wróżb, horoskopów, feng shui i tym podobnych rzeczy, które tylko wyciągają od ludzi pieniądze za rzeczy o których nie wiedzą.[33] Ma trudności z zapamiętywaniem twarzy ludzkich i nazwisk.[34][35][36] Staje się bardzo nieśmiały i skrępowany w obecności nagich lub skąpo ubranych kobiet, drażniło go kiedy Rangiku Matsumoto miała za duży dekolt, gdy Yoruichi Shihōin stała przy nim naga, a także gdy Tenjirō Kirinji skomentował, że pośladki Rukii wyglądają jak brzoskwinie.[37][38][39][40] Ichigo ma problemy z autorytetem i szacunkiem tradycji, często jest niegrzeczny i lekceważący, gdy mówi do starszych osób bez należytego szacunku, nazywając Genryūsaia Shigekuni Yamamoto "dziadkiem"[41][42] lub zwracając się do pozostałych kapitanów po imionach, bez żadnych zwrotów grzecznościowych.[43][44][45]

Kiedy dochodzi do walki, ma lekkie poczucie humoru, bo regularnie szuka zemsty za działanie swojego przeciwnika, co widać w sytuacjach takich jak wpajanie strachu przed zamordowanymi przez Shriekera,[46] czy odcięcie prawego ramienia Yammy'emu Llargo za uszkodzenie prawego ramienia Chadowi.[47] Często kpi i znieważa swoich przeciwników, jest nawet zdolny zaatakować bez ostrzeżenia.[48] Niemniej żywi szacunek do pokonanych wrogów; okazał to na końcu walki z 6. Espadą - Grimmjowem. Gdy go pokonał i jego przeciwnik miał spaść na ziemię, Ichigo złapał go za rękę i powoli opuścił na piasek.[49] Ma silne pragnienie, aby wygrać swoje walki[50] i wygrać je tak, jak on uważa za słuszne. W tym celu uprzednio odmówił pomocy z jego wnętrza, bo wiedział, że skończyłoby się to wygraną, jednak nie taką jakiej chciał.[51] Po odzyskaniu kontroli nad swoim ciałem, mówi Ulquiorrze, aby odciął mu kończyny tak, jak zrobił to jego wewnętrzny Hollow z Ciferem. Powiedział, że w ten sposób nie chciał wygrać.

Ichigo wykazał, że gardzi tymi, którzy źle traktują swoich towarzyszy, np. gdy Yammy nazywa Ulquiorrę, Nnoitrę i Grimmjowa "śmieciami".[52] Jest oburzony, kiedy sojusznicy rozpoczynają walkę, ponieważ jest dla niego dziwne mordowanie kolegów.[53]

Jego ulubionym jedzeniem jest czekolada i mentaiko (rodzaj marynowanej ikry) na ostro, natomiast ulubionymi sławnymi ludźmi są Mike Ness oraz Al Pacino. Najbardziej podziwia Williama Szekspira.[54]

Moce i umiejętności

Moce i umiejętności Quincy

Blut (血装 (ブルート) , Burūto; po niemiecku „Krew”, a japońsku „Krwawa Szata”): Ta technika sprawia, że Reishi dostaje się do krwi użytkownika, przez co jest wzmocniona zarówno obrona, jak i atak, chociaż nie w tym samym momencie.

  • Blut Vene (静血装 (ブルート・ヴェーネ) , Burūto Vēne; po niemiecku „Krew Żylna”, a japońsku „Nieruchoma Krwawa Szata”): Ta defensywna forma Blut nadaje użytkownikowi nadludzką wytrzymałość. Gdy jest używana, na skórze pojawia się mały wzorek. Z powodu odziedziczonej po matce energii duchowej i obudzeniu jej przez The Jail Quilge Opie,[55] Ichigo użył tej techniki, kiedy Yhwach lekko wbił mu miecz w gardło. Lider Wandenreich stwierdził, że jest to technika defensywna Quincych.[56]

Relacje

Main.png Osobny artykuł: Ichigo Kurosaki/Relacje

Cytaty

Jeżeli przeznaczenie jest kołem zębatym, to my jesteśmy piaskiem, sypiącym się między jego zęby. Nie możemy nic zrobić. Ja... pragnę jedynie siły. Jeżeli nie wystarczy wyciągnąć ręce, by ich wszystkich obronić, to chcę miecz, który mógłbym w nie chwycić. Tak... siła sprzeciwiania się przeznaczeniu podobna jest... do miecza, opadającego, by zadać cios.

— O swojej bezsilności wobec zniknięć duchów[57]

Bitwy i wydarzenia

Zobacz: Ichigo Kurosaki/Bitwy i wydarzenia.

Odniesienia

  1. 1,0 1,1 Bleach Official Character Book Souls, strona 34
  2. 2,0 2,1 Bleach Official Character Book MASKED
  3. 3,0 3,1 Manga Bleach: Tom 51 profile postaci
  4. Manga Bleach: Rozdział 0.8, strona 3
  5. Manga Bleach: Rozdział 107, strona 13
  6. Manga Bleach; Tom 1, profil Ichigo
  7. Manga Bleach; Rozdział 452, strona 4
  8. Anime Bleach; Odcinek 64
  9. Manga Bleach; Rozdział 1, strony 50-51
  10. Manga Bleach; Rozdział 67, strona 9
  11. Manga Bleach; Rozdział 117, strona 10
  12. Manga Bleach; Rozdział 417, strona 4
  13. Manga Bleach; Rozdział 423, strona 14
  14. Manga Bleach; Rozdział 424 kolorowa strona
  15. Manga Bleach; Rozdział 461, strona 5
  16. Manga Bleach; Rozdział 591, strona 2
  17. Manga Bleach; Rozdział 592, strona 12
  18. Manga Bleach; Rozdział 19, strona 11
  19. Manga Bleach; Rozdział 18, strony 3-5
  20. Manga Bleach; Rozdział 19, strony 9-13
  21. Manga Bleach; Rozdział 1, strony 32-34
  22. Manga Bleach; Rozdział 1, strony 13
  23. Manga Bleach; Rozdział 2, strona 6
  24. Manga Bleach; Rozdział 34, strona 9
  25. Manga Bleach; Rozdział 15, strona 8
  26. Manga Bleach; Rozdział 22, strona 16
  27. Manga Bleach; Rozdział 34, strony 9-10
  28. Manga Bleach; Rozdział 1, strona 9
  29. Manga Bleach; Rozdział 0 Side A, strony 6-7
  30. Manga Bleach; Rozdział 74, strony 6-8
  31. Manga Bleach; Rozdział 35, strona 6
  32. Manga Bleach; Rozdział 34, strony 8-10
  33. Manga Bleach; Rozdział 27, strony 1-3
  34. Manga Bleach; Rozdział 35, strona 11
  35. Manga Bleach; Rozdział 58, strona 1
  36. Manga Bleach; Rozdział 426, strona 8-9
  37. Manga Bleach; Rozdział 116, strony 23-24
  38. Manga Bleach; Rozdział 130, strona 8
  39. Manga Bleach; Rozdział 198, strony 10-11
  40. Manga Bleach; Rozdział 519, strona 11
  41. Manga Bleach; Rozdział 393, strona 15
  42. Manga Bleach; Rozdział 461, strona 11
  43. Manga Bleach; Rozdział 380, strona 2
  44. Manga Bleach; Rozdział 389, strona 7
  45. Manga Bleach; Rozdział 479, strona 10
  46. Manga Bleach; Rozdział 12, strony 1-8
  47. Manga Bleach; Rozdział 193, strony 11-13
  48. Manga Bleach; Rozdział 246, strony 12-15
  49. Manga Bleach; Rozdział 286, strony 11-19
  50. Manga Bleach; Rozdział 110, strona 9
  51. Manga Bleach; Rozdział 166, strony 9-13
  52. Manga Bleach; Rozdział 379, strona 16
  53. Anime Bleach; Odcinek 108
  54. Manga Bleach; Tom 1, profile postaci
  55. Manga Bleach: Rozdział 514, strony 6-7
  56. Manga Bleach: Rozdział 513, strony 15-16
  57. Manga Bleach: Rozdział 0 Side A, strony 8-9

Nawigacja

Szablon:Karakura Szablon:Xcution

Więcej z Fandomu

Losowa wiki